Cesta do zákulisí kampaně “Daruj si 1357 dobrověcí”
Jak se fotí profi kampaň se sedmi různými scénami?
Kolik týdnů trvají přípravy podobného projektu?
A proč se jmenuje kampaň právě tak a ne jinak?
Zeptali jsme se Marti Kočařové, iniciátorky a spolutvůrkyně celého projektu.
Proč se pustil Impact Hub do kampaně Daruj si 1357 dobrověcí?
Téma společenské změny, dopadu a klimatu řešíme v hubu na různých úrovních a patří to k naší misi a kampaň jedna, tři, pět, sedm je dalším vykročením tímto směrem. Má mnohem širší zaměření než třeba akceleráky Future of Food nebo Climate Challenge – ty se zaměřují hlavně na rozvoj konkrétních projektů a startupů. Dobrověci, jak kampani někdy říkáme, cílí na širokou veřejnost a chtějí ukázat, že změna je v tématu životního prostředí možná a často hodně snadná.
Pro ochranu životního prostředí toho dělá hodně množství asociací i spolků, odkud ta touha vytvořit vlastní projekt?
Dobrověcí není nikdy dost. Při tvorbě kampaně 1357 jsme šli cíleně čistě pozitivní linkou s výraznými vizuály, které v sobě skrývají nejedno překvapení. Nejdřív tě zaujmou svou barevností a nápadem, při bližším pohledu objevíš další detaily, které ti vykouzlí úsměv na rtech. No a celé to je rámováno tipy, co můžeš ve svém běžném životě udělat. Nestojí tě prakticky žádný čas, ale nakonec můžou mít hodně slušný dopad.
Jak jste vybírali spolutvůrce?
Když chcete dělat dobrověci, je Dobrovodský jako fotograf ideální kandidát. Jeho práci známe a nebylo co řešit. 😉
Jak probíhalo focení?
Zálevali jsme ateliér, foukali jsme do mraku, oblékali modelku do duhy… byla to zábava, ale je zatím samozřejmě spousta práce a příprav. Vše odladlit, domluvit, vymyslet finální vizuály a pak to celé v krátkém čase zrealizovat. Já sama těsně před focením lovila po Praze světle zelený koberec specifické velikosti, převážela plátna nebo v ateliéru dělala svačináře. Výsledkem je 7 skvělých vizuálů, kde největší díky patří Sašovi a jeho týmu. Myslím, že výsledek nemohl být lepší.
Jak dlouho vlastně trvá postavit takový projekt od momentu schváleného nápadu po vypuštění do světa?
Celý projekt nám ležel v hlavě dlouho, ale ve chvíli, kdy jsme měli pocit, že jsme uhodili hřebíček na hlavičku, šlo to raz dva. Na konci června jsme fotili, na začátku srpna jsme byli se vším venku. Strávili jsme jen jeden intenzivní den v ateliéru, ale tomu samozřejmě předcházely týdny příprav a ladění, bez toho by to byl totální punk.
Proč 1357?
Vezmu to odzadu. Celkem máme v projektu 7 témat, kterým se věnujeme – energie, voda, plasty, doprava, les a stromy, jídlo, móda. Stačí ti 5 minut k tomu, aby ses rozhodla pro změnu a často ji můžeš ve stejném čase rovnou zrealizovat. K tomu ti stačí 3 kroky, kdy ti odkryjeme všechny tipy a rady, co a jak se dá udělat a kolik můžeš ušetřit. A to nemůže skončit jinak, než že budeš mít jednu obří radost.
Už sis taky pořídila perlátory? 🙂
No přiznám se, že jakmile jsem začali kampaň řešit, oběhla jsem doma všechny kohoutky i sprchu, abych se ujistila, jestli je fakt mám. A měla jsem. Někdo možná neví, co je perlátor, ani kde ho hledat, ale není to žádná věda. Díky www.1357.cz si jej může každý snadno a rychle pořídit. A tak je to se všemi dobrověcmi – jsou na dosah, jen se stačí pořádně rozhlédnout.