Každý má nějaký sportovní talent
Už je to víc jak rok, kdy Martin seděl s kamarádem Honzou na hokeji a přemýšlel, jak by mohl přispět společnosti o trochu více, než každodenní prací v nadnárodní korporaci. A protože je sám nadšeným sportovcem, rozhodl se něco ze svého sportovního entuziazmu předávat dál těm, kteří to potřebují nejvíc – dětem.
Projekt Sportanalytik, který Martinovi za posledních pár měsíců vyrostl pod rukama, ulehčuje rodičům rozhodnutí, jaký sport pro své děti vybrat. „Mám kolem sebe spoustu lidí, kteří dávají potomky automaticky třeba na fotbal, protože ho kdysi hráli také. Stává se ale, že na ten typ sportu nemá dítě předpoklady, trápí se a chybí mu motivace,“ popisuje Martin své zkušenosti. „Rodiče mě v dětství dali na tenis. Měl jsem z toho velký stres, protože mi to nešlo. Utratili hodně peněz za trenéry i vybavení. A výsledek? Dělám dnes skoro všechny sporty kromě tenisu.“
Jeho služba reaguje přesně na takovou situaci. Prostřednictvím analýzy fyzických a mentálních dispozic je schopen určit, k jakému sportu má dítě přirozený talent. „Po absolvování sportovního dne, kde si děti od 5 do 15 let zkusí postupně 8 různých disciplín, analyzujeme jejich výsledky dětí s využitím licencované kanadské metodologie, která vznikla pro OH ve Vancouveru 2010 a využilo ji již 100 000 malých sportovců.“ Každý sport je metodicky ohodnocen podle toho, jaké schopnosti jsou pro něj klíčové. Když tedy někdo vyniká ve vytrvalosti a síle, doporučuje se veslování nebo cyklistika. Naopak ohebnost, dynamika a rovnováha může otevřít cestu třeba ke gymnastice. „Hodně se setkávám s tím, že otevíráme rodičům oči v tom, kolik sportů vlastně existuje. Pracujeme se všemi olympijskými, plus florbalem a golfem. Často nacházíme variantu, která se sice zcela odlišuje od jejich původní myšlenky, ale je třeba levnější, časově dostupnější, a co je nejdůležitější – přináší jejich dítku více zábavy.“
Martin pracoval dlouhou dobu v marketingu, takže se o svůj současný business stará pečlivě. Přestože funguje na trhu jen pár měsíců, aktivně spolupracuje s mediálními agenturami i jednotlivci. Kromě slušného mediálního pokrytí se mu podařilo promluvit o projektu i v pořadu Dobré ráno s Českou televizí a na Radiožurnálu. „Máme silný produkt, tým zkušených instruktorů i jednoznačné sdělení. Proto se teď soustředíme na komunikační kampaň. Kdyby jejím výsledkem bylo už jen to, že ukážeme pár dětem krásu sportování, tak budu moc spokojený.“